Z różnymi, nieraz bardzo trudnymi pytaniami styka się każdy kaznodzieja, pastor, duszpasterz… A odpowiedzi na nie wymagają często nie tylko mądrości ale również gruntownej wiedzy, czyli wykształcenia. W jego pozyskaniu może pomóc realizowany przez wrocławską Wyższą Ewangelikalną Szkołę Teologiczną konkurs „Indeks dla Pastora”, umożliwiający podjęcie bezpłatnych, praktycznych studiów w tej uczelni.
Do sprawnego nauczania, rozwiązywania różnego rodzaju problemów, a także do równorzędnego dialogu z innowiercami czy ateistami gruntowna wiedza jest niezbędna. Szczególnie w obecnych czasach, gdy chrześcijanie narażeni są na ataki świata o zgoła odmiennym systemie wartości… Wiedza jest przydatna również w działalności ewangelizacyjnej. Ciężko bowiem ateiście, agnostykowi czy nawet antyteiście przekazać świadectwo Odkupienia, gdy stawia on częstokroć bardzo trudne i kłopotliwe pytania… Na które trzeba odpowiadać spokojnie, rzetelnie i zgodnie z prawdą – także tą naukową.
Wykształcenie, bardzo przydatne w codziennej pracy pastorów i liderów może zapewnić konkurs „Indeks dla Pastora” w ramach którego Ewangelikalna Wyższa Szkoła Teologiczna umożliwia bezpłatne studiowanie na pierwszym roku studiów licencjackich. Uczestniczyć w nim mogą pastorzy oraz liderzy kościołów i wspólnot chrześcijańskich. Aby wziąć w nim udział wystarczy przesłać opis swojej służby oraz rekomendacje dwóch osób. Serdecznie zapraszamy!
Ewangelikalna Wyższa Szkoła Teologiczna (EWST) we Wrocławiu jest międzywyznaniową, chrześcijańską uczelnią teologiczną. Jest to szkoła niepubliczna, o uprawnieniach uczelni zawodowej (ma prawo do nadawania zawodowego tytułu licencjata). Uczelnia posiada akredytację w oparciu o Ustawę Prawo o Szkolnictwie Wyższym (w przeciwieństwie do innych niekatolickich uczelni teologicznych umocowanych na umowie Państwo-Kościół).
Uczelnia w swojej działalności stawia sobie za cel umocnienie chrześcijaństwa ewangelikalnego (i szerzej – protestanckiego) w Polsce poprzez kształcenie kadr kierowniczych, pracowników oraz członków wspólnot i organizacji. EWST realizuje licencjackie studia zawodowe pierwszego stopnia w zakresie teologii a także kursy dokształcające, szkolenia kadry naukowej. Prowadzi także działalność naukową i naukowo-badawczą, w tym badania na rzecz środowisk chrześcijańskich.
Wśród priorytetów Uczelni znajduje się ponadto działalność na rzecz umacnianie jedności chrześcijan, upowszechniania i pogłębiania wiedzy biblijnej. Cele te są realizowane między innymi poprzez organizowanie konferencji, sympozjów i odczytów, wydawanie periodyków naukowych i popularno-naukowych oraz skryptów i książek. Uczelnia ma własną, rozbudowaną bibliotekę, o księgozbiorze obejmującym liczne wydawnictwa dotyczące teologii, filozofii, historii, praktycznego duszpasterstwa.
EWST zatrudnia profesjonalną kadrę dydaktyczną, rekrutującą się nie tylko z Polski, podtrzymuje kontakty z wieloma szkołami za granicą m.in. w ramach programu Socrates-Erasmus, jest członkiem międzynarodowych organizacji i stowarzyszeń teologicznych, organizuje i współuczestniczy w międzynarodowych projektach badawczo-dydaktycznych, nawiązuje relacje z różnymi uczelniami teologicznymi poza Unią Europejską.
Podstawę doktrynalną Ewangelikalnej Wyższej Szkoły Teologicznej stanowi Pismo Święte, którego najważniejsze tezy zostały wyrażone w powszechnych wyznaniach wiary. Zarówno kadra, jak i studenci Uczelni rekrutują się z różnych wspólnot wyznaniowych. Uczelnia w działalności dydaktycznej mocno podkreśla zawodowy wymiar edukacji. Kursy EWST wyposażają studentów w praktyczne narzędzia i umiejętności, potrzebne do właściwego wykonywania pracy zawodowej w kościołach i organizacjach chrześcijańskich.
EWST prowadzi również działalność edukacyjną oraz informacyjną kierowaną do środowisk pozachrześcijańskich. W ramach szkoły języków biblijnych prowadzi podstawowe kursy starożytnych języków obcych, zaś w ramach realizowanej we współpracy z władzami lokalnymi Międzykulturowej Akademii III Wieku działa na rzecz dialogu i porozumienia międzywyznaniowego, prowadząc programy edukacyjne ukierunkowane na upowszechnienie wiedzy o protestanckim dorobku kulturowo-społecznym.